Sunday 13 January 2013

PROGRAM USAHAWAN CEMERLANG DI IPOH YANG PERTAMA!



Selamat sudah Program Usahawan Cemerlang di Ipoh, Perak yang pertama pada tanggal 13/1/13..syukur alhamdulillah.. dapat sedut caj positif daripada sahabat-sahabat yang sehaluan serta pemimpin-pemimpin hebat yang tidak jemu memberi tunjuk ajar..Kita tak mencari orang yang super duper dalam DCL.. Tapi super user..yang ADA IMPIAN dan INGIN IMPIANNYA tercapai..dengan cara yang betul..  
Terima kasih yang tak terhingga pada Ca Mohd Azmi Ismail, CA Muhamad Azrul Aziz, Ca Rizal Aziz dan sahabat2 yang datang..

Teringat kata-kata leader hebat, CA Azmi.. dalam dunia ni ada DUA jenis orang.. yang pertama orang yang ingin lihat dulu baru percaya.. (kebanyakan orang mempunyai persepsi begini..) Ingin lihat orang betul-betul berjaya dulu, barulah nak bermula mengikut jejak.Sampai bila nak tunggu??. Orang jenis kedua ni memang LUAR BIASA! Kenapa? Golongan ini akan percaya terlebih dahulu, baru nampak (impian dia akan terkabul)..  Maksudnya bila nampak je ada PELUANG untuk kita berjaya di masa depan, tanpa buang masa, terus ambil peluang tersebut dan BUAT BETUL-BETUL.. dan PERCAYA BELIAU AKAN BERJAYA.. BUAT BETUL-BETUL SAMPAI ALLAH BAGI! THE POWER OF BELIEVE! Once kita believe kita akan berjaya, bila dah ada strategi yang betul, InsyaAllah akan tercapai impian! Dalam Quran pon memang nak kita berusaha kan?

Kenapa dalam banyak-banyak bisnes Nis buat FULL HEART DCL? Kerana kami diajar berbisnes selalu dalam prinsip 3S ; SERONOK, SILATURAHIM, & SELAMAT.. Nis dah pernah cuba bisnes lain.. tapi tidak seseronok berbisnes DCL.. yang penting kita enjoy, tidak stress, sama-sama jaga hubungan sesama customer dan confirm selamat! Syukur Alhamdulillah kerana diperkenalkan DCL.. Bagi Nis kita berbisnes bukanlah kerana DUIT semata-mata.. jika kerana duit, kita tidak jaga silaturahim, terpaksa tipu customer, sudah jadi tidak selamat kan? Hmm.. tak guna dapat untung besar,tapi sekali tu je..sebab orang dah tak percaya pada kita.. lepas meeting mesti kami meeting makan minum pula lepas tu.. berborak-borak dan berkongsi idea.. inilah bisnes silaturahim.. 

Ingin menjadi sahabat kami? whatsapp Nis 0176967656..atau pm Nis di facebook Norhanies Adnan. kita sembang-sembang nanti.. 


"ANDA TIDAK PERNAH GAGAL JIKA ANDA TIDAK PERNAH HENTI MENCUBA!"

No comments:

Post a Comment