Friday 10 May 2013

MADU AJAIB .. ADA HABBATUSAUDA.. BANYAK KELEBIHANNYA!





PETUA PEMAKANAN MENGIKUT RASULULLAH S.A.W.

Petua menjaga kesihatan cara Rasulullah turut mengambil kira sistem tubuh manusia. Sebagai mesin, ia memerlukan bahan bakar iaitu makanan untuk membolehkannya melaksanakan kerja, tetapi kuantiti makanan yang masuk ke perut mesti dikawal.

Mengambil makanan dalam kuantiti banyak adalah amalan buruk kerana ia membebankan organ dan sistem pencernaan sehingga ia menjadi lemah dan tidak mampu mencerna secara teratur dan berkesan. Sebenarnya, menjaga dan mengawal perut daripada makan terlalu banyak adalah kaedah pencegahan penyakit yang berkesan. Sebab itu nabi mengamalkan pelbagai makanan berkhasiat seperti kurma, kismis, air zam zam, delima dan habbatus sauda (jintan hitam) yang mengandungi 1,001 khasiat.

Malah ia sangat cemerlang dalam merawat penyakit berkaitan masalah hormon dan alahan kronik seperti membantu sistem metabolisme, memperbaiki pencernaan, menurunkan paras kandungan gula, merawat usus, berguna dalam melegakan sakit kerongkong, batuk, asma, selsema, mengatasi radang, memperbaiki dan melancarkan peredaran darah, menambah pengaliran susu badan, membekalkan tenaga segera, menstabilkan sistem tunjang, sesuai untuk wanita menopaus, mencegah nyanyuk serta mengubati penyakit kronik sesuai dengan apa yang dijelaskan dalam al-Quran, ujarnya.

Malah sejak 2,000 tahun dulu, habbatus sauda yang turut dikenali dengan nama jintan hitam, bijian hitam atau nama saintifiknya Nigella sativa digunakan secara meluas oleh masyarakat India dan Timur Tengah untuk mengubati pelbagai penyakit.

Sambung Baca: http://anizyn.blogspot.com/2013/04/teliti-produk-elak-mudarat.html#ixzz2SxQJqMOk


NIS PERKENALKAN ... DALAM MADU AJAIB PUN ADA HABBATUSAUDA.. PM LAJU2.. BELI 3 KOTAK NIS BAGI HARGA ISTIMEWA! WHATSAPP NIS 0176967656 :) / PM FACEBOOK NORHANIES ADNAN SEGERA :)

 





No comments:

Post a Comment